S w ESG, czyli jak zadbać o społeczny aspekt w przedsiębiorstwie
W obszarze społecznym występuje zjawisko social washingu, który ma miejsce, gdy firmy fałszywie kreują się na odpowiedzialne społecznie.
O CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, mówimy od dekad, jednak prawdopodobnie w większości zgodzimy się co do tego, że wiązała się ona przede wszystkim z zaangażowaniem społecznym. I choć ideę angażowania się biznesu w dobrowolne przedsięwzięcia społeczne uważamy za bardzo cenne, to realnie nie odnosiły się one do minimalizowania negatywnego wpływu, jaki biznes wywierał na otoczenie – zarówno społeczeństwo, jak i środowisko. Współczesne wyzwania środowiskowe oraz zagrażające nam niepohamowane korzystanie z surowców naturalnych doprowadziły do wprowadzenia regulacyjnego przymusu identyfikacji i kontroli tego, jaki wpływ przedsiębiorstwa wywierają na otoczenie. Wraz z pojawieniem się nowego akronimu – ESG – oraz szeregu dyrektyw, w tym CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) odpowiedzialność i wpływ zaczynamy postrzegać dużo szerzej. Dyrektywa bardzo jasno określa kroki, jakie należy podjąć, aby prawidłowo przygotować organizację do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju. Pierwszym i kluczowym krokiem jest identyfikacja łańcucha wartości i analiza wpływów, ryzyk i szans w jego ramach.
Wykonaj analizę łańcucha wartości
W codziennej pracy wspierającej firmy we wdrażaniu ESG dostrzegamy, jak ogromnym wyzwaniem, ale także wartością dla przedsiębiorstwa jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta